Odpowiednie odżywianie się

Jeśli chcesz wyglądać świetnie, musisz zadbać o odpowiednie odżywianie. Powinnaś jeść naturalne, nieprzetworzone produkty.
Dla zdrowych ludzi, którzy ćwiczą i nie muszą tracić na wadze, nie ma absolutnie żadnego uzasadnionego powodu, aby unikać warzyw takich jak ziemniaki i słodkie ziemniaki lub zdrowszych ziaren bezglutenowych, takich jak owies i ryż.
Jeśli masz nadwagę lub masz problemy metaboliczne, powinnaś ograniczyć wszystkie produkty wysokowęglowodanowe.

Podstawowe grupy pokarmów, które powinny znaleźć się w Twojej diecie:

1. Mięso: wołowina, jagnięcina, wieprzowina, kurczak itp.
2. Ryby: ryby są bardzo zdrowe, bogate w kwasy tłuszczowe omega-3 i inne składniki odżywcze. Co tydzień powinnaś jeść ryby (najlepiej tłuste jak np łosoś).
3. Jajka: jajka należą do najbardziej pożywnych pokarmów na świecie. Żółtko jest najbardziej pożywną i najzdrowszą ich częścią.
4. Warzywa: zawierają błonnik i wiele składników odżywczych niezbędnych dla ludzkiego organizmu. Jedz warzywa codziennie
5. Owoce: zwiększ ich różnorodność (nie jedz samych jabłek), owoce dobrze smakują, są łatwe do przygotowania i bogate w błonnik i witaminę C. Pamiętaj jednak, że są dość bogate w cukier, więc jedz z umiarem, jeśli chcesz schudnąć.
6. Orzechy i nasiona: migdały, orzechy włoskie, nasiona słonecznika itp. Bogate są w różne składniki odżywcze, ale także bardzo bogate w kalorie. Także jedz je z umiarem, jeśli chcesz schudnąć.
7. Ziemniaki: są zdrowe, ale też zawierają dużo węglowodanów. Jedz z umiarem, jeśli chcesz schudnąć. W trakcie diety zastąp kaszą lub brązowym ryżem.
8. Nabiał: ser, śmietana, masło, pełnotłusty jogurt itp. Nabiał bogaty jest w zdrowe tłuszcze i wapń.
9. Tłuszcze i oleje: oliwa z oliwek, masło itp. W umiarkowanych ilościach.

Dodaj komentarz

* Zaznaczenie GDPR jest wymagane

*

Zgadzam się